OPET, DÜNYA TUVALET GÜNÜ’NDE HAZIRLADIĞI REKLAM FİLMİ İLE TEMİZLİK VE HİJYENİN ÖNEMİNE BİR KEZ DAHA DİKKAT ÇEKİYOR

Dünyada her gün 2 bin çocuk temiz tuvalete ulaşamadığı için hayatını kaybediyor…

‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile tuvalet hijyeni konusunda Türkiye’de köklü bir değişim yaratan ve kamuoyunu bilinçlendirmeyi görev edinen OPET, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından ilan edilen Dünya Tuvalet Günü’nde hazırladığı çarpıcı TV reklamı ile konuyu tekrar gündeme taşıyor.
‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile Türkiye’de 7 milyonu aşkın kişiye ulaşan ve kampanyanın başarısını yurtdışına da taşıyan OPET, 19 Kasım Dünya Tuvalet Günü’nde konunun önemini hazırlanan reklam filmi ile yineliyor. Tüm televizyonlarda bugüne özel olarak yayınlanacak olan Temiz Tuvalet Kampanyası ile ilgili film, çarpıcı bir soru ile başlıyor. Filmde izleyiciye “Bugün Dünya Tuvalet Günü. Komik mi buldunuz? Peki size çarpıcı veriler söylersek hala komik bulacak mısınız?” diye soruluyor ve ardından dünyada günde yaklaşık 2 bin çocuğun temiz tuvalet olmadığı için hayatını kaybettiği ifade ediliyor. Bu nedenle daha sağlıklı bir Türkiye için, ‘Temiz Tuvalet Kampanyası 13’üncü yılında yola devam ediyor’ mesajı veriliyor.
Tüm ulusal kanallarda yayınlanacak reklam filmi ile tuvalet hijyeninin önemine dikkat çeken ve sosyal yaşama sağladığı desteklerle sektörde farklılık yaratan OPET, “Temiz Tuvalet Kampanyası” ile 13 yıldır Türkiye’de hijyen bilincini yerleştirmek için çalışmalarını sürdürüyor. 2000 yılından bu yana sürdürülen ve Türkiye’de gerçekleştirilen en uzun soluklu toplumsal projelerden olan ‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile OPET, kendi istasyonlarından başlayan tuvalet temizliği ve hijyenini yaygınlaştırmak amacıyla yürüttüğü dönüşümü kalıcı hale getirmeyi başardı. OPET akaryakıt istasyonlarındaki personele eğitimler verilirken, tuvaletleri hijyenik bir ortama kavuşturuldu, engelli tuvaleti şartı getirildi. İstasyonlara bebek bezi değişim üniteleri yapıldı. Çocuk ve yetişkinleri eğitmek amacı ile çizgi filmler ve reklam filmleri hazırlanarak televizyonlarda yayınlanması sağlandı. Proje kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı ile işbirliği yapılarak, okullarda öğrenci ve öğretmenlere de eğitim verildi.
Öte yandan OPET, Türk Standartları Enstitüsü’nün talebi üzerine, halka ve müşterilere açık tuvaletlerin standartlarını yeniden belirledi. Yeni standartlar, TSE Teknik Kurulu’nun 14 Haziran 2012 tarihli toplantısında kabul edilerek yayınlandı. Yeni standartlar, İçişleri Bakanlığı’nın başlattığı uygulamayla işyeri ve restoran tuvaletleri de dahil olmak üzere tüm tuvaletlerde zorunlu kılındı.
Proje kapsamında eğitim veren OPET Yönetim Kurulu Üyesi Nurten Öztürk liderliğindeki OPET Eğitim Ekibi, Türkiye genelinde 72 ili gezerek 5,5 milyon km.’den fazla yol kat etti. 5500 saat eğitimle 7 milyonu aşkın kişi, doğru ve temiz tuvalet kullanımı konusunda bilgilendirildi. Kampanya çeşitli kurum ve kuruluşlardan işbirliği çağrıları almaya devam ediyor. Projenin bundan sonraki adımlarında; Türkiye’de yapılan çalışmaların sürdürülebilir kılınması hedeflenirken, Suudi Arabistan ve Makedonya ile başlayan yurtdışı açılımlarının devam etmesi öngörülüyor.
OPET Temiz Tuvalet Kampanyası, 2004 yılında IPRA (Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği) Golden World Awards yarışmasında “Sosyal Sorumluluk Projeleri” kategorisinde birinci seçildi. Aynı yıl TÜHİD (Türkiye Halkla İlişkiler Derneği) 3. Altın Pusula Ödülleri’nde “Sosyal Sorumluluk Projeleri” kategorisinde ve Nokta Dergisi “Doruktakiler” anketinde “Sosyal Sorumluluk Kampanyaları” kategorisinde birinci oldu. OPET, 2013 yılında iş dünyasındaki üstün performansları onurlandıran Uluslararası Stevie Ödülleri’nde de Yılın Sağlık, Güvenlik Ve Çevre Programı kategorisinde “Temiz Tuvalet Kampanyası” ile ödüle layık bulundu.
Dünya Tuvalet Günü nasıl ortaya çıktı?
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, geçtiğimiz Temmuz ayında dünya genelinde 1,1 milyar kişinin tuvalet ihtiyacını açık alanda giderdiğini belirterek, 19 Kasım’ı resmen Dünya Tuvalet Günü ilan etti. Uluslararası sivil toplum kuruluşları Dünya Tuvalet Günü’nü daha önce kabul etmişti ama BM, bu günü 2013 yılında tanıdı. BM Genel Kurulu’nda kabul edilen kararda, açık alanda tuvalet ihtiyacını gidermenin engellenmesi, hijyen ve sağlık koşullarını geliştirecek politikalar uygulanmasının amaçlandığı belirtildi ve tüm insanların hijyenik koşullarda yaşaması için farkındalığın artırılması amacıyla böyle bir günün kabul edildiği açıklandı.
İstatistiklere göre dünyada her üç kişiden birinin uygun koşullarda tuvalet imkanı bulunmuyor ve her gün yaklaşık 2 bin çocuk önlenebilir ishal nedeniyle hayatını kaybediyor. Gelişmekte olan ülkelerde kanalizasyon ve temiz su yetersizliği nedeniyle yıllık 260 milyon dolar kayıp yaşanıyor. Tuvalet imkanı temel insan saygınlığı için de önem taşıyor. Tuvalet imkanı olmayan kadınlar tecavüz ve istismar riskiyle karşı karşıya kalıyor.
BM rakamlarına göre, 7 milyarlık dünya nüfusunun 6 milyarı cep telefonuna sahipken ancak 4,5 milyar kişinin uygun koşulları taşıyan tuvalet imkanı bulunuyor.